reklama

Chcem byť učiteľom, ale...

Chcem byť učiteľom, ale čo ak nebudem môcť. Nepamätám si na to, že by som chcel byť niečo iné. Od detstva som si toto poslanie zobral za svoje.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (74)

Prešiel som základnou školou, na ktorej som mal učiteľku dejepisu a občianskej náuky, ktorá vo mne zasiala lásku k týmto dvom predmetom. Za to Vám ďakujem, pani učiteľka. Po štyroch krásnych rokoch na našom gymnáziu som sa utvrdil v tom, že chcem byť učiteľ dejepisu a občianskej náuky. Problém nastal krátko po nástupe na univerzitu.

Momentálne som študentom Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. Keď som tu začal študovať, stále som bol presvedčený, že učiteľstvo je to jediné pre mňa a ignoroval som varovania okolia. Pre ozrejmenie, moja najbližšia rodina je plná učiteľov, je to tak trochu remeslo, ktoré sa u nás predáva. Do konca prvého semestra som žil v domnienke, že sa vrátim do rodného Lučenca. S platom učiteľa nebudem síce na tom úplne najlepšie, ale budem si môcť dovoliť slušné bývanie a uvažovať nad založením rodiny.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo sa zmenilo? Môj život sa vyvíja tak, že pravdepodobne ostanem v Bratislave a s touto skutočnosťou prišiel problém. Dôvody ostať v našom hlavnom meste sú praktické a romantické. Bratislava ponúka pre učiteľa nekonečne veľa možností na jeho osobný rozvoj. Kvalita škôl, ktoré sa tu nachádzajú motivuje učiteľov, aby nestagnovali. Stagnáciu v poslaní učiteľa považujem za katastrofu rovnajúcu sa neschopnosti chirurga udržať v ruke skalpel. Prečo? Učiteľ musí držať krok s dobou, pretože pracuje s mladými ľuďmi. A my mladí očakávame od našich tútorov v školách, nie len predanie vedomostí, ale aby nás aj chápali. Rodičia na nás majú čoraz menej času, preto školy spolu s učiteľmi budú musieť čoraz viac suplovať isté funkcie rodiny.
A tie spomenuté romantické dôvody? Našiel som si tu partnerku, rodenú Bratislavčanku. Hoci sme obaja realisti, ktorí si uvedomujú, že sa môžu veci zmeniť, zatiaľ vidíme náš spoločný život práve v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo je Bratislava prekážkou k poslaniu učiteľa, keď mu ponúka možnosti rozvoja? Pretože ak chcem mať rodinu a bývanie, tak s platom začínajúceho učiteľa nebudem môcť. Verte mi, len ťažko som napísal túto vetu, ale žiaľ je to fakt. Iste píšem tu o poslaní byť učiteľom a finančná stránka by nemala byť smerodajná. No nech sa na mňa nikto nehnevá, ale ja chcem byť šťastný, chcem mať rodinu a urobiť ju šťastnou a k tomu v dnešnom svete potrebujete istý príjem. Viete, aj učiteľ si zaslúži dovolenku raz ročne, aspoň niekde v Bulharsku. A nie je to len o Bratislave, život na Slovensku sa stáva aj v takom Lučenci nákladnejší. Aj učitelia z iných regiónov Slovenska si zaslúžia spomínanú dovolenku raz ročne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napriek tomu mám stále vieru, že sa učiteľom stanem, pretože je to môj sen. Sen, ktorý mám od detských čias a nemienim sa ho vzdať. Aspoň nie bez ,,boja". Chcem teda poprosiť čitateľov tohto článku a všetkých ľudí, urobte nám jednoduchšie byť učiteľom. Učiteľ si zaslúži úctu všetkých, pretože sa nemalým spôsobom podieľa na modelovaní ČLOVEKA z prostej živej bytosti. Áno, učitelia majú chyby a je potrebné ich upozorniť, že konajú chybne, ale robte to slušne. Ak nie z úcty voči nim, tak pre vaše deti, ktoré by nemali byť svedkom neslušného správania svojich rodičov.

K záveru chcem povedať niečo k vám učitelia: ,,Prebuďte sa, už sa konečne, prebuďte !“

Matej Gajdoš

Matej Gajdoš

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

- študent Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, odbor učiteľstvo histórie a výchovy k občianstvu- člen študentskej samosprávy na fakulte, univerzite a v Študentskej rade vysokých škôl Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu